חזרה

סילבוס

מספר קורס 0191-3300-01
שם הקורס חינוך רפואי ותקשורת -ג' רפואת שיניים
יחידה אקדמית הפקולטה לרפואה -
ביה"ס לרפואת שיניים
מרכז קורס פרופ' אורית קרניאלי-מילרצרו קשר
מרצה ד"ר שירי בלכר שויערצרו קשר
מרצה ד"ר שריקה גלברדצרו קשרלרשימת הסגל המלאה
צור קשר דוא"ל: oritkm@tauex.tau.ac.il
שעות קבלה בתאום מראשבניין: הפקולטה לרפואה , חדר: 904
צור קשר דוא"ל: shiryblacher@tauex.tau.ac.il
שעות קבלהבתאום מראש
צור קשר דוא"ל: sarika@tauex.tau.ac.il
שעות קבלהבתאום מראש
אופן ההוראה שיעור ותרגיל
שעות סמסטריאליות 4
סמסטר א' תשפ"א
יום ב
שעות 14:00-16:00
בניין
חדר
סמסטר ב' תשפ"א
יום ב
שעות 14:00-16:00
בניין
חדר
הלימודים מתקיימים כל שבועיים, קורס מקוון במלואו
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

הקורסים בחוג לחינוך רפואי מתקיימים בכל שנה לאורך כל שנות הלימוד וזאת במטרה לספק ליווי ותמיכה לסטודנטים ולאפשר תהליך התפתחות אישי-מקצועי אורכי. מטרת החוג היא להעמיק את ההיכרות העצמית של כל סטודנט עם ערכיו, תפיסותיו ועמדותיו האישיות כאדם, ובעתיד כמטפל, באמצעות חשיפה לתכנים והתנסויות שונות ובחינה שלהם אל מול הלמידה של ערכי המקצוענות החשובים במקצוע הרפואה. המטרה היא לפתח הבנה מעמיקה יותר של תפקיד רופא השיניים, תוך כדי הפקת לקחים ותובנות מההתבוננות שלי, על עצמי ועל אחרים, וביצוע השוואה מתמדת שלהם אל מול ערכי המקצוענות הנלמדים.
הלמידה נעשית תוך מתן דגש לפיתוח היכולת להתבוננות עצמית, כמו גם על היכולת להתבונן על אירועים שונים וללמוד מרופאים, אנשי מקצוע, סטודנטים, מטופלים ובני משפחותיהם. למידה זו כוללת זיהוי רגשות, תחושות, עמדות ודרכי פעולה של עצמי ושל אחרים, שיתוף בחוויות, תובנות וקשיים, עיבוד משותף שלהם עם המנחה והעמיתים בקבוצה קטנה תומכת, מאפשרת ולא שיפוטית, כמו גם באופן אישי מול המנחה ביומנים ובנרטיבים. כל המתודות הללו נועדו לסייע לקדם את תהליך ההתפתחות האישית והמקצועית.
שנה ג' בתוכנית השש שנתית הינה שנה משמעותית של מעבר מהוראת המבואות הפרה קליניים, לשנה של התמקדות במערכות שונות לקראת השנים בהם לומדים בסביבה קלינית עם אנשים, מחלות, רופאי שיניים, צוות רפואי וההתמודדות הכרוכה בזה. בשנה זו נקדיש תשומת לב מעמיקה לחלק מכלי העבודה המקצועיים המשמעותיים ביותר עבור כל רופא: מיומנויות בינאישיות ומיומנויות תקשורת לניהול ראיון רפואי מיטבי, כולל פיתוח יכולת נטילת אנמנזה וכישורי הסבר והדרכה; יכולת התבוננות בעצמי ובאחר, כולל מתן משוב מכבד ומשמעותי; והתבוננות והתייחסות לנושא סוף החיים שיכלול כישורי רפלקציה וטיפול עצמי.

כל אלו יתבטאו בתכנים בהם נעסוק בהרצאות (במסגרת הקורס של היבטים הומאניים), במשחקי התפקידים, בסימולציות, בהתנסות, בכתיבה ביומנים, ובדיוני הקבוצות.
מנחי הקבוצות הינם רופאי שיניים בכירים שילוו אתכם גם השנה כדמות מקצועית המלווה את תהליך ההתפתחות האישי והקבוצתי שלכם. המנחה מהווה מודל לחיקוי /ה המפגין/ה את ערכי המקצוענות, ומשמש גם דמות מלווה ותומכת בסטודנטים בעת התמודדותם עם בעיות אישיות, קשיים או אתגרים אישיים. במידת הצורך המנחה יפנה את הסטודנט לגורמי עזרה רלוונטיים.
מטרות הקורס:
1. לאפשר לסטודנט לעבור תהליך אישי של היכרות עם עצמו כאדם וכמטפל:
# פיתוח יכולת התבוננות ומודעות עצמית ושיפור יכולות רפלקטיביות
# פיתוח יכולת למתן ולקבלת משוב בונה, וחתירה לשיפור אישי
# פיתוח חשיבה ביקורתית וזיהוי תחומים בהם היחיד צריך להתפתח
# פיתוח אחריות לאחר ודאגה לעצמי
2. להקנות לסטודנט מיומנויות הנחוצות בקשר מטפל- מטופל, וביחסי מטפל עם סביבתו ועם עצמו. וביניהן ?
# הקנייה ופיתוח של מיומנויות בינאישיות
# הקנייה ופיתוח של מיומנויות תקשורת
3. לאפשר לסטודנטים מסגרת עבודה מפתחת, באמצעות ההתנסות בקבוצה, שתאפשר:
# מקום לעיבוד חוויות, לשיתוף, להתפתחות, להכרות עם שונות ולכבדה, ולהתנסות בתקשורת מכבדת בין עמיתים.



הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.

דרישות קדם ספציפיות בקורס בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת,
מופיעות בדף הידיעון של התוכנית



tau logohourglass00:00