תוכן הקורס ומטרתו
קורס "הוראת מדעי המחשב בקהילה" הוא קורס ייחודי הנחשב כחלק מהמעורבות החברתית של ביה"ס למדעי המחשב, הקורס מתקיים בשיתוף היחידה למעורבות חברתית, תכנית מתחברים פלוס. הקורס זכה להצלחה רבה בשנים הקודמות ומהווה מודל לחיקוי עבור פרויקטים עם בני נוער באוניברסיטה.
בחלק התיאורטי של הקורס ייערכו 7 מפגשים אקדמיים, שיעסקו בשני נושאים עיקריים:
מדעי המחשב ללא מחשב - העברת עקרונות של מדעי המחשב דרך פעילויות, משחקים וקסמים ללא שימוש במחשב http://www.csunplugged.org.il/lessons/ (האתר כולל גם פעילויות שפותחו ע"י הסטודנטים בקורס בשנים האחרונות)
רעיונות ומושגים במדעי המחשב דרך שפת Scratch , אתר המחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן https://stwww1.weizmann.ac.il/scratch/learning_book/
כמו כן המפגשים יכללו גם הכשרה להדרכת בני נוער ולהכנת מערכי שיעור.
החלק המעשי של הקורס יכלול העברה בזוגות של 10 מפגשים בהיקף של 2 שעות שבועיות, במסגרת חינוכית קבועה לאורך הסמסטר, לתלמידי חטיבות ביניים ובתי ספר יסודיים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. מטרת המפגשים היא לאפשר לבני הנוער לפתח תמונת עתיד הכוללת לימודים אקדמיים בכלל, ולימודי מדעי המחשב בפרט. המפגשים יועברו באופן חווייתי, תוך מתן דגש על פיתוח חשיבה יצירתית, טיפוח הסקרנות ועידוד המוטיבציה ללימודים.
בנוסף למפגשים במסגרות החינוכיות, ייערך ביקור בחברת היי טק ובסיום התכנית ייערך אירוע שיא באוניברסיטה, שיכלול סיור לתלמידים בקמפוס בהדרכת הסטודנטים.
מערכי השיעור יינתנו מראש, אך נדרשת מעורבות של הסטודנטים בהתאמתם לקבוצות המשתנות ול"אני מאמין" של כל סטודנט. כמו כן נדרשים מהסטודנטים עניין בהשקעה משמעותית במפגשים עם בני הנוער, ונכונות להתמודד עם קשיים וסיטואציות לא מתוכננות.
דרישות הקורס:
הנוכחות בשיעורים, בהכשרה ובהנחית המפגשים במסגרות החינוכיות הינה חלק מחובות הקורס ומהווה תנאי לקבלת ציון.
כמטלת סיום, מעבר לפעילות ההדרכה השוטפת, הסטודנטים יידרשו לתכנן ולהגיש מערך שיעור בנושאים רלוונטיים, להעבירו לקבוצת התלמידים ולהגיש דו"ח סיכום.
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית יתקיימו מפגשי היכרות והתאמה.
מרכיבי הציון:
10% השתתפות פעילה
40% חלק מעשי
50% מטלה מסכמת
דרישות קדם:
מבוא מורחב למדעי המחשב.
טרם פורסם סילבוס מפורט