תוכן הקורס ומטרתו
קורס אקדמי המשלב עשייה חברתית-חינוכית.
בחלקו הראשון יוכשרו הסטודנטים בהוראת עקרונות מעולמות ההנדסה, התכן והאלגוריתמיקה על ידי פיתוח משחקים בפלטפורמת Scratch - שפת תכנות ויזואלית אשר פותחה ב- MIT, יקבלו שיעורים בנושא פערים במערכת החינוך בישראל, ויעברו סדנאות לשיפור טכניקות מסירה והוראה.
בחלקו השני של הקורס יעבירו הסטודנטים שיעורים בבתי-ספר, במפגשים שבועיים עם תלמידים במעבדות מחשב, תוך קירוב התלמידים לעולם הנדסת התעשייה, ולאקדמיה.
עבור הסטודנטים, הקורס יהווה פלטפורמה להתנסות בהוראה בתחום ההנדסה, אשר תאפשר להם לרכוש כלים מעשיים בתחום (הנחיית קבוצות, הקניית דרכי חשיבה חדשות, אסרטיביות, עמידה מול קהל וכד'). בנוסף, ההשתתפות בקורס תעורר מודעות בקרב הסטודנטים לפערים חברתיים בישראל, בדגש על פערים במערכת החינוך, ותחשוף אותם למציאות החברתית בפריפריה כפי שהיא מתבטאת במערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות.
עבור תלמידי בית הספר אליהם יגיעו הסטודנטים, הקורס יהווה הזדמנות ללמוד צורות חשיבה הנדסיות, לקבל כלים ממשיים מעולם התכנות, ולהתנסות בתהליכי תכן, יצירה ופתרון בעיות באופן לוגי. מבנה השיעורים, אשר יהיו בפורמט של למידה מבוססת פרויקטים (Project Based Learning), יעצים את חווית הלמידה וההתנסות בקרב התלמידים, ויאפשר תהליך למידה אפקטיבי. כמו כן, המפגש עם הסטודנטים יקרב בין התלמידים הצעירים לאקדמיה.
טרם פורסם סילבוס מפורט