תוכן הקורס ומטרתו
תיאור הקורס
אחת השאלות המרתקות במחקר הבלשני והפסיכולוגי היא השאלה כיצד ילדים לומדים שפה. רב מוחלט של הילדים מתמחים במערכת המורכבת של שפה בגיל צעיר מאד, ללא מאמץ וללא הוראה מכוונת מצד המבוגרים. הקורס יתמקד בגישה פסיכובלשנית ללמידת שפה ראשונה בהתפתחות תקינה, אך נעסוק מעט גם בנושאים של למידת שפה שניה, שפת סימנים והפרעות שפה התפתחותיות. מטרת הקורס היא לפתח חשיבה ביקורתית בהקשר של מחקר פסיכובלשני ויינתן דגש להבנת המערכים המחקריים ולהסקת המסקנות מהם.
בחלק הראשון של הקורס נדון בשאלת מולדות-נלמדות מתוך גישה פסיכובלשנית המציעה ממצאים אמפריים מנקודת מבט ביקורתית לגבי מגוון עדויות שנשמעות בויכוח בין הגישות השונות. בחלק השני של הקורס, נציג מגוון נושאים ברמות הייצוג השונות (התפתחות פונולוגית, לקסיקלית, תחבירית וסמנטית/פרגמטית).
דרישות קדם: שיטות מחקר בפסיכובלשנות (או קורס דומה). אפשר גם במקביל באישור המרצה.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד