תוכן הקורס ומטרתו
קורס בין-תחומי אשר יעסוק בשאלת היצירתיות, תוך התמקדות בתרבות המדיה של ילדים. המושג "יצירתיות" נקשר ברומנטיקה לילדים ולאמנים. מאז מחשיבה תרבות המערב את גילוייה ותוצריה. בתחילת הקורס נעסוק בהגדרת המושג "יצירתיות", כפי שהובן בהיסטוריה וכפי שהוא מובן היום, ונבחן את זיקתו למושג "ילדות": האם "הילדות היצירתית" היא מיתוס?
בהמשך נשאל כיצד נמדדת יצירתיות, והאם ניתן לפתח אותה או ללמוד אותה.
לאחר הדיון המושגי הבסיסי, נגדיר מספר פרמטרים מרכזיים המקושרים ליצירתיות כחידוש, השראה, עשיה, התאמה וקבלה. נבחן פרמטרים אלה כפי שהם באים לביטוי בפלטפורמות מרכזיות בתרבות הילד כיום: הטלוויזיה, המחשב, האינטרנט, הרשתות החברתיות והגיימינג. האם ילדים היום שייכים לדור ה-C (Creativity)?
עמדות שונות טוענות שהטלוויזיה, המדיה הדיגיטליים והאפליקציות פוגעים או לחילופין מעודדים את היצירתיות של הילדים. בקורס נדון בטענות אלה תוך התייחסות פרטנית למדיה שונים ולתקופות שונות, כמו למשל בתקופת הקורונה.
נוכחות חובה.
אופן סיום הקורס: ראה/י בלוח הבחינות בידיעון התכנית
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד