תוכן הקורס ומטרתו
ספרות הילדים מתפקדת בין השאר ככלי חיברות מהותי. כל חברה באשר היא מבקשת להנחיל ביצירותיה הספרותיות לילדים ולנוער מסרים, אידיאולוגיות, תפיסות עולם ונורמות תרבותיות לדור העתיד. יש יצירות שהדידקטיות והאידיאולוגיה גוברות בהן על הערך הספרותי-האמנותי. ואולם, קיימות יצירות ספרותיות לילדים ולנוער הדנות בהיבטים לאומיים וחברתיים תוך כדי התמודדות עם מורכבותם, ובד בבד גם עומדות בקריטריונים של איכות אמנותית. בקורס נתמקד ביצירות שבהן באים לידי ביטוי היבטים של ערכים הומאניים העומדים בבסיסן של דמוקרטיות כגון:
זכויות אדם ופרט, צדק חברתי, שוויון זכויות, הפרדת רשויות, איזונים ובלמים;
יצירות העוסקות ביחס בין השלטון לפרט, בסוגי מחאה אפשריים, בסוגי משטר שונים ובתמות חברתיות מגוונות;
יצירות הנוגעות לחברה האנושית בכלל;
ויצירות הנוגעות לחברה הספציפית שבה נוצרו (עבריות ומתורגמות).
יצירות כאלה, שיש בהן ביטוי לערכים הומאניים, דמוקרטיים וליברליים ולסוגי מאבק למען מימושם, והן גם איכותיות מבחינה ספרותית (הן בפן הטקסטואלי והן בפן הוויזואלי), יידונו בקורס בצד יצירות המצדדות בתפיסות עולם שונות, ותיעשה גם השוואה בכל הנוגע להיבטים השונים של האיכות הספרותית.
נוכחות חובה.
אופן סיום הקורס: ראה/י בלוח הבחינות בידיעון התכנית
טרם פורסם סילבוס מפורט