תוכן הקורס ומטרתו
חלקו הראשון של הקורס עוסק בשני נושאים: תורת היצרן וכלכלת אינפורמציה. שתי החלטות מרכזיות שעל יצרנים לקבל הן כמה ליצר ואיך לתמחר. נראה כיצד החלטות אלה מושפעות מכוח השוק של היצרן, המידע שיש לו אודות הצרכנים והעדפותיהם, והיכולת שלו לספק מחירים הכוללים הנחות, חבילות ומנויים. נראה כיצד כוח שוק מניב רווח חיובי ליצרן, וכיצד אפליית מחירים--גביית מחירים שונים מצרכנים שונים--מאפשרת להבחין בין צרכנים גם בהעדר מידע מדויק על העדפותיהם. עוד נדון במצבים בהם מצבים לצדדים השונים בשוק אין מידע מלא ומשותף, ומדוע אז שווי משקל תחרותי אינו בהכרח יעיל פארטו.
החלק השני של הקורס מתמקד במודלים של תחרות בין מעטים. על מנת לנתח סיטואציות אלו, נלמד את מושגי היסוד של תורת המשחקים תוך שימוש נרחב בדוגמאות מעולם המכרזים. לאחר מכן, נשתמש בכלים אלו לזהות את שיווי המשקל הענפי תחת מבני תחרות שונים. לבסוף, נשתמש במודלים שנלמדו על מנת לזהות התנהגות לא תחרותית של חברות.
בהעדר הגבלות אחרות, הקורס יתקיים במתכונת היברידית: שיעורי כיתה פרונטליים באורך של כ-90 דקות בכל שבוע, וחומרים מוקלטים ללמידה עצמית פעילה, בלווי שאלונים ומטלות, באורך של כ-45 דקות בכל שבוע. התרגולים יתקיימו באופן פרונטלי.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד