תוכן הקורס ומטרתו
תיאור הקורס:
להבין את העולם החדשותי החדש הוא חובה אך מאתגר. בעוד העיתונות המקצועית נמצאת במשבר והמדיה המסורתיים מאבקים להסתגל לשינויים טכנולוגיים וחברתיים/כלכליים, שחקנים חדשים הופיעו, המפיקים, מפיצים וצורכים חדשות בדרכים שונות ומגוונות.
כתוצאה מכך, הגובלות יותר ויותר מטושטשים, בין עיתונאים מקצועניים ואזרחיים, בין תכנים שהופקו והופצו במדיה המסורתיים, המקוונים והחברתיים, בין אינפורמציה, יחסי ציבור ותעמולה, ואפילו בין מפיקי חדשות וצרכניהם. אם לעיתים קרובות בני נוער נחשפים לחדשות באופן פסיבי ו"מיקרי?, לרוב באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם, קהלי חדשות הם גם תורמים פעילים להפקה, עריכה, הפצה וצריכה של חומרים חדשותיים.
בקורס זה, נלמד על סביבת החדשות החדשה הזו, על סטנדרטיה ונהליה, ונבחן את התנאים לקבלת החלטות מושכלות יותר. שליטה בנורמות ופרקטיקות חדשותיות נהפכה מכריעה עבור חברות פרטיות וציבוריות רבות שצריכות לדחוף נרטיבים המשרתים את האינטרסים שלהם: מחלקות יחסי ציבור כמובן, אך גם NGOs או שחקני אינטרנט ורשתות חברתיות (Google News, Facebook News, חברות המספקות אלגוריתמים לעיתונות רובוט, ועוד). סביבה חדשה זו פותחת אופק של משרות חדשות עליהן יש ליידע את הסטודנטים בתקשורת. כך הקורס משלב לימודים עיוניים עם מקרי מבחן קונקרטיים ומקשר אותם לשוקי העבודה הנוכחי והעתידי/פוטנציאלי.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד