תוכן הקורס ומטרתו
סמינר זה נועד לפתח חשיבה מדעית ולהקנות ידע ומיומנויות בסיסיות במחקר בעבודה סוציאלית. למידה זו החלה במסגרת קורס שיטות מחקר בשנה ב', על ידי רכישת המושגים התיאורטיים, ותמשיך בסמינר הנוכחי על ידי יישום המושגים במהלך תכנון וביצוע של מחקר כמותי.
במהלך סמסטר א' יתבקשו הסטודנטיות.ים לתכנן מחקר, בנושא החוויה של הגוף בקונטקסט משפחתי. הם יבחרו משתנים מתוך רשימה שתוכן מראש, שישמשו לניסוח שאלות, השערות ומודל המחקר. עריכת המחקר בפועל, תעשה בסמסטר ב'. לפיכך, בסמסטר א' נעסוק בהיכרות עם עולם התוכן וכתיבת הצעת מחקר. בסמסטר ב' נעסוק בנושאים הקשורים בניתוח הנתונים, הסקת מסקנות וכתיבת דו"ח מסכם.
העבודה על תכנון וביצוע המחקר תעשה בקבוצות מחקר, של שני הסטודנטיות.ים בכל קבוצה. עבודת קבוצות המחקר תונחה ותלווה על ידי המרצה והכיתה, במפגשים שיתקיימו אחת לשבועיים במתכונת סמינר. בשיעורים אלו תציג כל קבוצה את החלק הנדון במחקרה (בשלב התכנון או הביצוע) ותקבל משוב מהמרצה והכיתה. בנוסף, ילמדו בשעורים אלו תכנים הקשורים לביצוע מחקר וכתיבת דו"ח מחקר. מספר השעורים המצומצם יחייב עבודה אינטנסיבית תוך הקפדה על לוח הזמנים.
לסילבוס המפורט