תוכן הקורס ומטרתו
מחקר ויצירת ידע הנם עקרונות חשובים במקצוע העבודה הסוציאלית. האופן שבו בעיות מוגדרות, תכנון ההתערבות המנסה להתמודד עמן והערכת תוצאותיה נשענים, באופן גלוי או סמוי, על הנחות עולם באשר לסוג הידע שעובד/ות תופסים/ות כתקף, תפיסותיהם/ן לגבי הרלוונטיות של ידע כזה או אחר לפעולותיהם/ן, ויכולתם/ן להתבונן ביקורתית על הידע ולהתאימו למקרים ספציפיים.
קורס זה יאפשר לסטודנטים/ות להכיר את הפרדיגמות המרכזיות במחקר במדעי החברה כבסיס להבנת אופן קבלת ההחלטות של אנשי ונשות מקצוע לגבי תכנון הפרקטיקה והערכתה. על בסיס זה, יילמדו עקרונותיהם של התכנון וההערכה השיטתיים, כפרקטיקות חברתיות מבוססות-ידע.
מטרות הקורס
בסיום הקורס, צפוי כי הסטודנטים/יות:
א. יכירו ארבע פרדיגמות מחקר מרכזיות במדעי החברה ואת המתודולוגיות הנגזרות מהן.
ב. יבינו את הקשר בין תפיסות פרדיגמטיות להחלטות שאנשי ונשות מקצוע בעבודה סוציאלית מקבלים/ות בעת תכנון, ביצוע והערכת התערבות.
ג. יכירו גישות מרכזיות בהערכת התערבות, הנובעות מהפרדיגמות השונות.
ד. יבינו ויוכלו לתרגל את השימוש במודל הלוגי ככלי לתכנון והערכת התערבות.
לסילבוס המפורט