תוכן הקורס ומטרתו
הקורס יתמקד בסוגיות בהתערבות של העובד הסוציאלי בקרב משפחות לילד עם צרכים מיוחדים/מוגבלות, בדגש על הורים.
בחלקו הראשון הקורס ירחיב ידע תיאורטי, אמפירי, ויישומי בהקשר ל- 3 תהליכים מרכזיים, המאפיינים משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים והורות, ובפרט:
קבלת הבשורה (חלום ושברו), ההיבט התוך-נפשי בהתייחס להורות, סטיגמות חברתיות ותרבותיות.
תהליכים אלה יודגמו באמצעות התמקדות ב- 3 לקויות התפתחותיות נרחבות (-CP שיתוק מוחין, אוטיזם- ASD, ומוגבלות שכלית התפתחותית- מש"ה).
בחלקו השני הקורס יתמקד בתפקידם המקצועי של עובדים סוציאליים בהתערבויות בקרב משפחת הילד עם הצרכים המיוחדים/מוגבלות (גרעינית ומורחבת), תוך שימוש ב- 3 מודלים קיימים בעבודה סוציאלית (הגישה המוטיבציונית, גישות מעולם הפסיכולוגיה החיובית והגל השלישי של CBT- ACT, ומנטליזציה) ותוך התייחסות לדילמות אתיות ומקצועיות.
לסילבוס המפורט