תוכן הקורס ומטרתו
כשפרויד "גילה" בשנת 1910 כי מטפלים [אז, רק רופאים] מושפעים באופן לא מודע מרגשותיהם של מטופלים (transference), הוא נחרד ונלחץ כיוון שהוא ראה בתהליך זה שהוגדר על ידו בהעברה נגדית (counter-transference), סכנה להתפתחות המדעית של הפסיכואנליזה. על הרקע הזה הוא קבע שעל כל מטפל (אנליטיקאי) לעבור אנליזה אישית. מעבר לעמדה זו המקובלת עד היום ולפיה על כל מטפל העוסק בפסיכותרפיה פסיכודינמית לעבור טיפול, התפתחו הבנות שהתבססו על מחקר ותצפיות קליניות כיצד על המטפל (והמדריך והמנהל) להתמודד עם תהליכים של העברה והעברה נגדית. על בסיס התפתחות זו נבחן בקורס זה מספר הפרעות (כמו הפרעה נרקיסיסטית) ודרכן נדגיש את דרכי ההתמודדות שעומדות בידי המטפל. כיוון שההבנות לגבי תהליכים של העברה והעברה נגדית נתפסות כתהליך מובנה בהדרכה וניהול מוסדי נבחן בקורס גם היבטים אלה. בנוסף, נעסוק ב'סכנות' הטמונות בהימנעות מטיפול בתהליכים של העברה נגדית דרך סוגיית הטראומטיזציה המשנית (secondary traumatization), ה'אורבת' למטפלים בנפגעי פוסט טראומה
לסילבוס המפורט