תוכן הקורס ומטרתו
בקורס נבקש לבחון מושגים ותהליכים מרכזיים בטיפול דרך שתי אסכולות: המערכתית והפסיכודינמית. הגישות המשפחתיות נוטות לעסוק בשינוי במונחים של מערכות יחסי גומלין בין חברי המשפחה תוך הדגשת היחסים המשפחתיים כגורם מרכזי בבריאותו הנפשית של האדם. הגישות הפסיכודינמיות מתארות אף הן את נפש האדם כגדלה ומתפתחת בתוך קשר והקשר אך ממקדות את השינוי בהיבטים התוך נפשיים של האדם.
מטרת הקורס היא לספק לסטודנטים הבנה אודות הייחודיות והמובחנות של כל אחת מגישות אלו, כמו גם לזהות נקודות השקה ודיאלוג בין הטיפול הדינמי והמשפחתי. דרך עיסוק במושגים כמו "סימפטום", "גבולות", "מובחנות" ובתהליכים כדוגמת "העברה" "חשיפה" ו"דיאלוג" נבקש לזהות את המנעד הקיים בכל אסכולה כמו גם את השונות הפילוסופית, תיאורטית בין האסכולות השונות. כמו כן נבקש להעמיק בגישות טיפוליות דיאלקטיות )אינטגרטיביות) המבקשות להכליל עקרונות משתי אסכולות אלו (psychodynamic family therapy) ולבחון באופן ביקורתי את הייתרונות והחסרונות הגלומים בשילוב בינהן.
טרם פורסם סילבוס מפורט