חזרה

סילבוס

מספר קורס 1231-3402-02
שם הקורס תובנות צרכניות ושיווק אסטרטגי
יחידה אקדמית הפקולטה לניהול ע"ש קולר -
מנהל עסקים
מרצה פרופ' שי דנציגרצרו קשר
צור קשר דוא"ל: shaid@tauex.tau.ac.il
שעות קבלה בתאום מראשבניין: רקנאטי - ניהול , חדר: 333
אופן ההוראה שיעור ותרגיל
יחידות סמסטריאליות 2
סמסטר ב' תשפ"א
יום ו
שעות 11:00-13:45
בניין
חדר
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

על מנת להצליח פירמות חייבות להכיר ולהבין את לקוחותיהם. תובנה פשוטה זו עומדת בבסיס הגישה השיווקית ממוקדת הלקוח. על פי גישה זו, אותה נאמץ בקורס, כדי לפתח אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית, הפירמה חייבת להבין את מודל עיבוד המידע של הצרכן, להבין כיצד צרכנים מעבדים מידע, מרגישים, חושבים, שמים לב, זוכרים, מעריכים חלופות, צורכים, ומדברים על הזדמנויות צריכה. למרות שכולנו צרכנים, התובנות והאינטואיציות שלנו לגבי התנהגותנו אנו והתנהגות של אחרים, לעתים לא מדויק, ואף מטעה. ככל שקהל היעד שלנו שונה מאיתנו הסיכוי לטעות אף עולה.
המטרה המרכזית של הקורס היא לעזור לך לפתח כלים של חוקר ומעצב אסטרטגי של התנהגות הצרכן. כדי להשיג מטרות אלה יש לבצע בחינה וניתוח מעמיק של התנהגות הצרכן, ולגלות ממצאים אשר יכולים להנחות החלטות ניהוליות ותהליכים של יצירת ערך.
כדי להשיג את מטרותיו, הקורס מספק כיסוי רחב של תאוריות, מושגים, וכלים כדי להבין כיצד צרכנים חושבים, מרגישים ומתנהגים, עם דגש על זיהוי תובנות צרכניות שיכולות ליצור ערך עבור הפירמה. נדון בתאוריות ומחקרים במדעי ההתנהגות במטרה להבין ולהשפיע על התנהגות צרכנים. בין היתר הקורס עוסק בניתוח צרכים, תהליכי תפיסה וקשב, מוטיבציה, ייצוגי ידע, תהליכי בחירה ותקשורת פה לאוזן. בנוסף, נתייחס להשפעות של תרבות, קבוצות ייחוס ומעמד חברתי על התנהגות הצרכן. במהלך ההרצאות אני מצפה להשתתפות פעילה מצד המשתתפים.



לסילבוס המפורט
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.

קורסי קדם נדרשיםניהול השיווק (בציון סף 78) (12312413) אוניהול השיווק (בציון סף 78) (12642413) אוMarketing Management (בציון סף 78) (12382413)

דרישות קדם ספציפיות בקורס בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת,
מופיעות בדף הידיעון של התוכנית



tau logohourglass00:00