חזרה

סילבוס

מספר קורס 1231-3932-01
שם הקורס Building Entertainment and Media Industry Digital Strategy
יחידה אקדמית הפקולטה לניהול ע"ש קולר -
מנהל עסקים
מרצה מר קנת יוסף קרושלצרו קשר
צור קשר דוא"ל: kkrushel@outlook.com
שעות קבלהבתאום מראש
אופן ההוראה שיעור
יחידות סמסטריאליות 1
סמסטר קיץ תשפ"א
טווח תאריכים 21/07/2021 - 04/08/2021
יום ד
שעות 17:15-20:45
בניין
חדר
סמסטר קיץ תשפ"א
טווח תאריכים 25/07/2021 - 01/08/2021
יום א
שעות 17:15-20:45
בניין
חדר
הלימודים מתקיימים כל שבוע בתאריכים הרשומים לעיל
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

The course is designed to provide a working understanding of how digital technology has challenged the entertainment and media industries fundamental business strategies, and consequently the ways in which ?value creation? have altered. We study how these industries are not only upended by digital technology and ?category breakers?, but by reliance on legacy ?best practices? ? strategies successful in the past, yet increasingly proving flawed if not altogether broken. In an era where digital innovation redefines entertainment and media, does strategy require subtle recalibration or wholesale reinvention?
Students will analyze how widely accepted strategic planning and business development conventions often lead companies astray, inhibiting even ?successful? companies from introducing effective strategies when faced with unanticipated competition and redefined relationships with the consumer.

We will explore sweeping trends affecting entertainment and media, for example: AR and VR, A.I., platform economy dynamics, supply chain and value creation disruption, programmatic advertising, disintermediation, big tech globalization, and shifting models of monetization. Our study will include how A.I. ? and the use of massive data sets and machine learning - alter entertainment and media industry business logic.



לסילבוס המפורט
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה, תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.



tau logohourglass00:00