תוכן הקורס ומטרתו
נקודת המוצא של הקורס היא המונח שטבע מארק פרנסקי בשנת 2001 - "ילידים דיגיטליים". המונח מתייחס לצעירים שנולדו אחרי 1980 כשטכנולוגיות חברתיות הופיעו לראשונה ברשת (למשל, Usenet, Bulletin Boards). המונח הזה מתייחס למי שגדלים בסביבה דיגיטלית של אתרי רשתות חברתיות, בלוגים, נגני מוסיקה, משחקי מחשב ועולמות וירטואליים. לכן הם תופשים את העולם הדיגיטלי כחלק בלתי נפרד מחייהם ודוברים את השפה הדיגיטלית בצורה שוטפת ורהוטה.
הקורס מתמקד בילידים דיגיטליים בגילאי העשרים (דור Z), אך יתייחס גם לילידים דיגיטליים בגילאי העשרה (דור Z) ובגילאי 0-10 (דור אלפא) לצורך השוואה. הוא יבחן סוגיות מרכזיות בחייהם של צעירים בסביבה דיגיטלית (למשל, פרטיות, למידה, זהות), כיצד הם משתמשים במדיה דיגיטליים (למשל, מולטיטסקינג) וכיצד מוצאת ביטוי התרבות הדיגיטלית בחייהם (למשל, סרטוני רשת, ממים אינטרנטיים, סרטונים בטיקטוק, קבוצות בווטסאפ) תוך התייחסות להיבטים תאורטיים, אמפיריים ויישומיים רלוונטיים.
הקורס מתבסס על למידה פעילה וחוויתית שכוללת בין השאר הפעלות דיגיטליות (למשל, אפליקציות סלולריות, משקפי מציאות מדומה ורבודה) על בסיס קבוצתי וכיתתי באמצעות כלים סינכרוניים (למשל, לוחות אינטראקטיביים) וכלים אסינכרוניים (למשל, פורום ב-Moodle).
לסילבוס המפורט