תוכן הקורס ומטרתו
אירועים קולקטיביים שפרצו בשנים האחרונות כמו מחאות האביב הערבי, תנועת Black Lives Matter ותנועת #MeToo, נישאו על גלי המדיה הדיגיטלית. משתמשים פנו לפלטפורמות כגון פייסבוק, יוטיוב וטוויטר כדי לגבש את נושאי הפעולה הקולקטיבית, להגדיר את יעדייה ולגייס את משתתפיה. מצב זה העלה שאלות מהותיות אודות האופן שבו קהילות חוברות יחד לצורך פעילות משותפת.
הקורס יידון בתמות מרכזיות להתנהלותן של קהילות מסוגים שונים באתרי אינטרנט ובלוגים וברשתות מדיה חברתיות. בתוך כך יבחן את המאפיינים הנרטיביים, הסימבוליים, הטרמינולוגיים והפרקטיים ואת תהליכי הבניית הזהות של הפעילות באותם מרחבים.
מטרת הקורס היא לגשר בין הידע התארוטי לבין הפרקטיקה ולהעניק לסטודנטים כלים יישומיים להבנה וניהול של קהילות דיגיטליות. הסטודנטים ישתמשו בחומר הלימודי כדי לייעץ לקהילה דיגיטלית לבחירתם, כיצד ליעל את פעולותיה על בסיס החומר התיאורטי שנלמד במהלך הסמסטר.
לסילבוס המפורט