תוכן הקורס ומטרתו
מטרת הסמינר היא לחשוף את הסטודנטים למחקר ניסויי בתחום הכלכלה ההתנהגותית ולפתח חשיבה ביקורתית בנוגע למחקר מסוג זה. במסגרת הסמינר נדון בחזית המחקר בתחום ונלמד עקרונות מרכזיים בעיצוב ניסוי ובניתוח נתונים מניסויים. נתמקד בשלושה נושאים מחקריים מהבולטים בתחום בעשור האחרון: איך נראית חשיבה אסטרטגית בסביבה תחרותית? כיצד ניתן לתמרץ התנהגות רצויה? ומהי השפעת סביבת ההחלטה על הבחירות שאנחנו מבצעים?
בשני המפגשים הראשונים אציג שלושה נושאים בחזית התחום, תוך כדי דיון מעמיק וביקורתי במתודולוגיה.
בארבעת המפגשים הבאים, הסטודנטים יציגו מאמרים הנוגעים לנושאים אלו. לאחר כל הצגה נרחיב את הדיון בשיטת המחקר, בתרומת המאמר לספרות, במגבלות המחקר ובכיוונים אפשריים למחקר עתידי.
המפגשים הנוספים יוקדשו להדרכה אישית בכתיבת הצעת המחקר.
לסילבוס המפורט